ΜΕΓΑΛΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΜΕ ΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ!!!

Ομολογία-σοκ: Η κυβέρνηση δεν ξέρει πόσα χρωστούν οι εφοπλιστές στην εφορία!

Η κυβέρνηση ομολογεί πως:  δεν ξέρει πόσα χρωστούν οι εφοπλιστές στην εφορία!!!

Σχεδόν ανύπαρκτη η φορολόγησή τους – Καταβάλλουν κάτι λιγότερο από 10 ευρώ τη μέρα ανά μονάδα πλοίου, όταν τα ημερήσια έσοδα μπορούν να φτάσουν ακόμα και επταψήφια ποσά!

Δεν φτάνουν οι 56 φοροαπαλλαγές των Ελλήνων εφοπλιστών και η φοροαποφυγή μέσω off-shore εταιρειών που στερεί από το ελληνικό δημόσιο σημαντικά έσοδα τη στιγμή που ετοιμάζεται νέα φοροκαταιγίδα για το λαό, είναι και η ανικανότητα (;) της κυβέρνησης να εισπράξει τις βεβαιωμένες οφειλές των ναυτιλιακών εταιρειών προς την εφορία, αφού παραδέχεται πως ούτε καν γνωρίζει το ύψος αυτών των χρεών!

Αυτό και πολλά άλλα προκλητικά αποκαλύφθηκαν στη Βουλή, όταν γνωστοποιήθηκαν (την Τετάρτη 13/04/2016) σχετικά στοιχεία που διαβίβασε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης, μετά από αίτημα βουλευτών του ΚΚΕ.

Συγκεκριμένα, οι βουλευτές Χρήστος Κατσώτης, Νίκος Καραθανασόπουλος, Διαμάντω Μανωλάκου και Μανώλης Συντυχάκης είχαν υποβάλει Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων, με την οποία ζητούσαν να ενημερωθούν για τους φόρους που έχουν πληρώσει οι εφοπλιστές το 2013, 2014 και 2015 για πλοία με ελληνική σημαία πρώτης κατηγορίας του Ν. 27/1975, καθώς και για πλοία δεύτερης κατηγορίας άνω των 500 ΚΟΧ του ιδίου νόμου. Οι βουλευτές είχαν ζητήσει να ενημερωθεί η Βουλή και πόσες ναυτιλιακές εταιρείες και τι ποσό έχουν καταβάλει το 2013, το 2014 και το 2015 με βάση το συνυποσχετικό σύμφωνο οικειοθελούς φορολόγησης των εφοπλιστών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι εισπράξεις από φόρους πλοίων το 2013 ήταν 14.013.519,90 ευρώ, το 2014 ήταν 13.154.712,39 ευρώ και το 2015 το ποσό ανερχόταν σε 17.617.781,18 ευρώ. Τα έσοδα στην τριετία ανέρχονται σε 44.786.013,47 ευρώ, το ποσό αυτό όμως παύει να φαίνεται μεγάλο, αν κάνει κάποιος την «αριθμητική». Ενδεικτικά, για το έτος 2014 ο ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε 3.885 πλοία σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Αφού τα φορολογικά έσοδα, το ίδιο έτος, ήταν 13.154.712,39 ευρώ, κάνοντας τις πράξεις, βλέπουμε ότι κατά μέσο όρο οι εφοπλιστές πλήρωσαν για κάθε πλοίο κάτι λιγότερο από 10 ευρώ τη μέρα! Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ημερήσια έσοδα για έναν εφοπλιστή –ειδικά στην κατηγορία των δεξαμενόπλοιων- μπορούν να φτάσουν και επταψήφια ποσά!

Όσον αφορά, τώρα, στις εισπράξεις με βάση το συνυποσχετικό «οικειοθελούς συνεισφοράς», το οποίο υπογράφηκε το καλοκαίρι του 2013, αυτές ανήλθαν το 2014 σε 40.546.161,35 ευρώ και το 2015 σε 45.430.869,71 ευρώ. Σύμφωνα δε, με έγγραφο του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Θοδωρή Δρίτσα, στην «Οικειοθελή Παροχή της Ναυτιλιακής Κοινότητας» συμμετέχουν 524 εταιρείες (κατά προσέγγιση ποσοστό της τάξεως πλέον του 90% επί της συνολικής χωρητικότητας, μετρούμενη σε χωρητικότητα επί των διαχειριζόμενων πλοίων).

Χαρακτηριστικό είναι ότι στα δύο χρόνια, οι Έλληνες εφοπλιστές κατέβαλαν «οικειοθελώς» μεγαλύτερο ποσό από τη συμβατική τους φορολόγησηστην τριετία. Επίσης, από το άθροισμα του 2014 και 2015, δηλαδή 85.977.031,06 ευρώ, προκύπτει ότι πλήρωσαν λιγότερο από 30 ευρώ τη μέρα ανά πλοίο στα δύο αυτά χρόνια.

Υπενθυμίζεται, ότι το συνυποσχετικό έχει ημερομηνία λήξης το 2017, ενώ προέβλεπε να καταβάλουν οι Έλληνες εφοπλιστές περίπου 400 εκατ. ευρώ συνολικά, στόχος μάλλον μακρινός, αφού στη διετία συγκεντρώθηκαν μόνο 85.977.031,06 ευρώ. Από το 2018, θα επιστρέψουν στα συμβολικά ποσά που πληρώνουν ως φόρο.

Αυτά ήταν τα μόνα στοιχεία που διαβίβασαν οι αρμόδιοι υπουργοί στη Βουλή. Χωρίς απάντηση έμειναν τα ερωτήματα των βουλευτών του ΚΚΕ, για τα φορολογικά έσοδα από ναυτιλιακές εξωχώριες εταιρείες (off-shore) στην Ελλάδα από το 2009 έως το 2015, αλλά και για το ποιες είναι οι βεβαιωμένες ανεξόφλητες οφειλές των εφοπλιστών προς τη ΔΟΥ Πειραιά.

Ως προς τις εξωχώριες, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών απάντησε ότι στο φορολογικό μητρώο καταγράφονται και παρακολουθούνται, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις, οι επιχειρήσεις με Έδρα την Αλλοδαπή προκειμένου να συναλλαχθούν ή να δραστηριοποιηθούν επιχειρηματικά στην ελληνική επικράτεια ανάλογα με τον σκοπό ή τη δραστηριοποίησή τους και κατηγοριοποιούνται κατά περίπτωση σε αντίστοιχες Νομικές Μορφές. Προκειμένου λοιπόν να απαντήσει στο ερώτημα, το υπουργείο Οικονομικών πρέπει να λάβει περαιτέρω διευκρινίσεις σχετικά με τα κριτήρια στα οποία ανταποκρίνεται ο χαρακτηρισμός off-shore για τις επιχειρήσεις των συγκεκριμένων Αλλοδαπών Νομικών Προσώπων και Οντοτήτων, όπως επισημαίνει στο έγγραφό του ο αναπληρωτής υπουργός.

Ως προς το αίτημα να κατατεθούν στοιχεία για τις βεβαιωμένες και ανεξόφλητες οφειλές των εφοπλιστών στη ΔΟΥ Πειραιά, το υπουργείο απάντησε ότι δεν μπορεί να αντλήσει στοιχεία με μόνο το συγκεκριμένο κριτήριο! Δηλαδή, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, της «ανακατανομής» των φορολογικών βαρών, δεν γνωρίζει τι πρέπει να εισπράξει από τις «ιερές αγελάδες» της πρώτης ναυτιλιακής δύναμης στον κόσμο! Η «άγνοια» αυτή φαίνεται να είναι διαχρονική, καθώς και η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας – ΠΑΣΟΚ, σε αντίστοιχο ερώτημα το 2014, δεν είχε διαβιβάσει στοιχεία.

Και αφού οι Έλληνες εφοπλιστές είναι ήσυχοι, ότι και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ θα διαφυλάξει ως «κόρη οφθαλμού» τις απανωτές φοροαπαλλαγές που τους εξασφάλισαν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις, συνεχίζουν να επενδύουν δισεκατομμύρια σε ναυπηγεία του εξωτερικού (στο τέλος του 2015 οι επενδύσεις τους σε ναυπηγήσεις ανέρχονταν σε 25 δισ. δολάρια).

Τον Ιανουάριο του 2016 η αξία του ελληνόκτητου στόλου ανέρχονταν σε 95,2 δισ. δολάρια, με υπερδιπλάσια αξία σε σχέση με κάθε άλλη χώρα στα δεξαμενόπλοια. Συγκεκριμένα, ο ελληνόκτητος στόλος των δεξαμενόπλοιων αξίζει σήμερα 39,6 δισ. ευρώ (44,3 δισ. δολάρια), όταν η αξία των δεξαμενόπλοιων της αμέσως επόμενης χώρας, των ΗΠΑ, δεν ξεπερνά τα 18,1 δισ. ευρώ (20,3 δισ. δολάρια).


 s o u r c e


 

Κυνική ομολογία Αλεξιάδη: Δεν θα αυξήσουμε τη φορολογία της ναυτιλίας
———————————————————————

Κυνική ομολογία Αλεξιάδη: Δεν θα αυξήσουμε τη φορολογία της ναυτιλίας

ΣΕ ΑΠΟΛΥΤΗ ΣΥΜΠΝΟΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ «ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟΥΣ» ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Όσοι παρακολούθησαν την ομιλία του Τρύφωνα Αλεξιάδη, στο Ναυτιλιακό Συνέδριο της εφημερίδας «Ναυτεμπορική» σήμερα (26/01/2016), θα πρέπει να βρέθηκαν σε σύγχυση, για το αν ακούν εκπρόσωπο των εφοπλιστών ή υπουργό «αριστερής» κυβέρνησης.
Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών έβαλε μια και καλή τέλος, στις περσινές (προεκλογικές κυρίως) διακηρύξεις του ΣΥΡΙΖΑ, για ανατροπή των προκλητικών φορολογικών προνομίων των Ελλήνων εφοπλιστών στο πλαίσιο της αποκατάστασης αδικιών και της ισονομίας, αλλά και στη λογική του «να πληρώσουν οι έχοντες».
«Δεν υπάρχει περίπτωση να αυξηθεί η φορολόγηση στη ναυτιλία» δήλωσε ο κ. Αλεξιάδης, προς ικανοποίηση του εφοπλιστικού λόμπι και παρά το γεγονός ότι η αύξηση της φορολογίας των Ελλήνων εφοπλιστών υπάρχει ως δέσμευση στο τρίτο μνημόνιο, που έφερε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – Ανεξάρτητων Ελλήνων.
Υιοθετώντας πλήρως την επιχειρηματολογία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, ο κ. Αλεξιάδης πέταξε την… μπάλα στην εξέδρα, λέγοντας στην ουσία ότι αφού υπάρχουν φορολογικοί παράδεισοι σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, γιατί να μην έχουν και έναν δικό τους στην Ελλάδα, οι Έλληνες εφοπλιστές.
«Το ζήτημα του φορολογικού ανταγωνισμού στην Ε.Ε πρέπει να συζητηθεί με σαφήνεια σε επίπεδο Ευρώπης, και να τεθούν τα θέματα των φορολογικών παραδείσων, γιατί δεν γίνεται να μας κουνάνε το δάχτυλο και να μας κατηγορούν για φοροδιαφυγή χώρες που στην επικράτειά τους τρέφουν φορολογικούς παραδείσους, όπου κρύβονται τα λεφτά της φοροδιαφυγής» σημείωσε χαρακτηριστικά ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, από το βήμα του συνεδρίου.
«Δεν υπάρχει περίπτωση να αυξηθεί η φορολόγηση στη ναυτιλία, με κίνδυνο να πληγεί η ανταγωνιστικότητά της και επομένως τα δημόσια έσοδα και αντίστοιχα να ωφεληθούν τα δημόσια έσοδα άλλων χωρών» πρόσθεσε.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε, σημείωσε, η φορολογική επιβάρυνση στη ναυτιλία έχει αυξηθεί από το 2013, εννοώντας την έκτακτη «εθελοντική συνεισφορά» των εφοπλιστών που έχει όμως ημερομηνία λήξης. Την ίδια στιγμή, συνέχισε, «μελετώντας τις φορολογικές διατάξεις άλλων ευρωπαϊκών χωρών διαπιστώνουμε ότι χώρες που μας κουνούν το δάχτυλο έχουν ειδικές φορολογικές διατάξεις πιο ευνοϊκές».
Υπενθυμίζεται ότι τον Δεκέμβριο του 2015, η Κομισιόν έθεσε δίμηνη διορία στην Ελλάδα, για να επανεξετάσει ισχύουσες φορολογικές διατάξεις για τη ναυτιλία, οι οποίες ενδέχεται να παραβιάζουν τους σχετικούς κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Στη φορολογία της ναυτιλίας δεν υπάρχει «plan b» και η κυβέρνηση δεν επεξεργάζεται «κανένα σχέδιο χ, ψ, ω» ανέφερε τονίζοντας ότι το υπουργείο δεν έχει κρυφή ατζέντα. Μάλιστα, δήλωσε πως το υπουργείο Οικονομικών διαπραγματεύεται με την Κομισιόν προκειμένου να αποφευχθεί η φορολόγηση μερισμάτων στη ναυτιλία, χωρίς να θέλει προς το παρόν, να μιλήσει εκτενώς για το θέμα αυτό.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης, κατά την ομιλία του στο συνέδριο, μεταξύ άλλων, τόνισε ότι είναι «ύψιστη υποκρισία των ευρωπαϊκών ελεγκτικών οργάνων να καταγγέλλουν το ελληνικό φορολογικό σύστημα, το οποίο οι ίδιοι ακολούθησαν ως μοντέλο για να σώσουν την ευρωπαϊκή ναυτιλία και να μην ακολουθήσει τη μοίρα της ευρωπαϊκής ναυπηγικής βιομηχανίας. Το επαναλαμβανόμενο επιχείρημα ότι το φορολογικό μας καθεστώς είναι ιδιαίτερα ευνοϊκό κατέπεσε όταν παραθέσαμε στην πολιτεία συγκριτικά οικονομικά στοιχεία που αποδεικνύουν πόσο πιο ακριβή είναι η φορολόγηση του πλοίου και της διαχείρισής του στην Ελλάδα, ειδικά με τον εθελοντικό διπλασιασμό της φορολογίας».
Η ταύτιση απόψεων κυβέρνησης – εφοπλιστών είναι εμφανής… Εντύπωση πάντως προκάλεσε το γεγονός, ότι ο αρμόδιος υπουργός Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσας, δεν είπε λέξη για το θέμα. Τελικά, για μία ακόμα κυβέρνηση «κόκκινη γραμμή» δεν είναι το ασφαλιστικό χαμηλόμισθων, αγροτών, επιστημόνων κτλ., τα δικαιώματα των οποίων βάλλονται, αλλά το εισόδημα των εφοπλιστών…


 

ΔΕΙΤΕ  ΚΙ  ΑΥΤΑ :

screenshot-from-2016-09-22-12_01_34

screenshot-from-2016-09-22-12_01_49

screenshot-from-2016-09-22-12_01_58