Ο ΣΥΡΙΖΑ ΒΛΕΠΕΙ ΣΥΝΩΜΟΣΙΑ ΑΠΟ GOOGLE ΚΑΙ «ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ» ΓΙΑ ΝΑ ΡΙΞΟΥΝ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ! ΕΤΣΙ ΕΤΟΙΜΑΖΟΝΤΑΙ ΝΑ ΒΑΛΟΥΝ ΦΙΜΩΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ!

Μέσα από ένα παραλήρημα ανοησίας επιβεβαιώνεται η προσπάθεια κυβερνητικών στελεχών να βάλουν «τάξη» στο διαδίκτυο – Η νέα…θεωρία… συνωμοσίας που προβάλλεται από το left.gr και προκαλεί γέλια μέχρι δακρύων. Στο Μέγαρο Μαξίμου και στον ΣΥΡΙΖΑ δεν σταματούν να ανακαλύπτουν νέους εχθρούς και  θεωρίες συνωμοσίας στις οποίες αποδίδουν ό,τι το κακό και μη «αριστερό». Το νέο εύρημα της ομάδας των «κομισαρίων» που γνωρίζουν καλύτερα από τους απλούς πολίτες τι είναι καλό και κακό, ποιος ενημερώνει σωστά και ποιος έχει άλλα κίνητρα είναι ο… συνασπισμός δυνάμεων της Google με τα μέσα ενημέρωσης εκείνα που ο ΣΥΡΙΖΑ έχει εξοβελίσει στο πυρ το εξώτερο, συμπεριλαμβανομένου του Πρώτου Θέματος και του protothema.gr.

 

 

Μετά τους ψεκασμούς, η νέα θεωρία που γοήτευσε την ομάδα ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ και αμέσως υιοθετήθηκε από τα κυβερνητικά στελέχη είναι ότι η Google έχει εξυφάνει ένα διαβολικό σενάριο συνωμοσίας για να «πουσάρει» όσες ειδήσεις δεν εξυπηρετούν την λαοπρόβλητη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με σκοπό -ποιον άλλο;- να ρίξει τον Αλέξη Τσίπρα από την πρωθυπουργία!

Η καταπληκτική θεωρία συνωμοσίας που λανσάρει το left.gr, η προσκείμενη στον ΣΥΡΙΖΑ ιστοσελίδα που λειτουργεί σαν μεγάφωνο του Μεγάρου Μαξίμου και των απόψεων που έχουν οι υπουργοί, οι βουλευτές και κυρίως οι ΣΥΡΙΖΑίοι καθοδηγητές, είναι ότι η πολυεθνική Google έχει φτιάξει έναν… σατανικό αλγόριθμο που επιλέγει τις ειδήσεις που προβάλλει με βάση ποια πλήττει περισσότερο την κυβέρνηση του Α. Τσίπρα. Για τα αστέρια που σκέφτηκαν αυτή την απίθανη συνωμοσία του… σύμπαντος εναντίον του ΣΥΡΙΖΑ, είναι προφανές ότι το Πρώτο Θέμα και το protothema.gr δεν θα μπορούσαν παρά να συμπεριλαμβάνονται στη λίστα των… κακών.

Το ότι ο ΣΥΡΙΖΑ βλέπει σκευωρίες και παγκόσμιες «συνωμοσίες» ίσως να προκαλούσε απλώς το γέλιο και να ήταν και κάτι συμπαθητικά αφελές, αυτές τις δύσκολες εποχές. Δεν είναι η πρώτη φορά άλλωστε που με ένα παραλήρημα ανοησίας, γελοιότητες και άθλια κατασκευασμένες ιστορίες προσπαθούν να «ερεθίσουν» τα πιο χαμηλά ένστικτα των πολιτών και με την επίκληση σκευωρών να αποδώσουν όλα τα στραβά που γίνονται στους «πολέμιους» της κυβέρνησης που κάποτε ήθελαν να την αποκαλούν «πρώτη φορά αριστερά». Τώρα που τα πράγματα δυσκολεύουν κι επειδή το γαρ πολύ της θλίψεως γεννά… παραφροσύνη, ανακάλυψαν την Google που παρουσιάζει και προβάλλει τις ειδήσεις με τέτοιο τρόπο ώστε να ενισχύσει τις «δυνάμεις» εκείνες του… σύμπαντος κόσμου που θέλουν την πτώση της κυβέρνησης.

Η γελοιότητα αυτή όμως εμφανίζεται σε μια χρονική συγκυρία που προβεβλημένα κυβερνητικά στελέχη κοντά στον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα όπως η κυβερνητική εκπρόσωπος Όλγα Γεροβασίλη και ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών Χριστόφορος Βερναρδάκης προαναγγέλλουν πρωτοβουλίες για τον έλεγχο του διαδικτύου και της ενημέρωσης μέσω του internet… Ουδείς μπορεί να αποκλείσει κάποιοι στο περιβάλλον του πρωθυπουργού να οραματίζονται καταστάσεις που παραπέμπουν στη Βόρεια Κορέα, το Ιράν ή τις άλλες χώρες που απέχουν έτη φωτός από τον δυτικό πολιτισμό και συνδέουν την διατήρησή τους στην εξουσία με τον περιορισμό της ελευθερίας των πολιτών. Κι αυτό είναι το επικίνδυνο.

Όσοι νόμιζαν ότι τα έχουμε δει όλα τα χρόνια αυτά της εποχής των μνημονίων μάλλον έπεσαν έξω. Διότι όταν η αθλιότητα συναντά τη γελοιότητα και στο μείγμα μπαίνει και μια δόση συνωμοσίας από ανθρώπους που θέλουν να βάλουν τάξη προκειμένου να υπερασπίζονται τα στενά κομματικά συμφέροντά τους, ποιος ξέρει τι άλλο μπορεί να επινοήσουν.

Πώς λειτουργεί η Google; Τα θέματα που προβάλλονται από τις μηχανές αναζήτησης επιλέγονται με ένα τρόπο αυτοματοποιημένο με συγκεκριμένα κριτήρια: Ποιες ιστοσελίδες είναι αξιόπιστες, ποια δημοσιεύματα θεωρούνται έγκυρα, ποια είναι η έκταση και το βάθος των κειμένων, πόσες είναι οι παραπομπές προς τα άρθρα που επιλέγονται και οι αναφορές στα ρεπορτάζ που αναδημοσιεύονται από άλλα site. Χωρίς καμία διάθεση υπεράσπισης της Google, η διαδικασία δεν γίνεται… χειροκίνητα αλλά αυτοματοποιημένα από αλγόριθμο που επιλέγει τα θεωρούμενα ως πιο έγκυρα κείμενα.

Δυστυχώς όμως, οι θεωρίες συνωμοσίας από κάποιους υιοθετούνται. Κι όσο κι αν στους πολλούς μπορεί να φαίνεται αστείο ή ανεδαφικό, κάποιοι -να μου το θυμηθείτε- στο τρίγωνο πλατείας Κουμουνδούρου- Αλέξανδρου Πάντου-Ηρώδου Αττικού σχεδιάζουν να καταργήσουν την Google όπως στη Βόρεια Κορέα. Ας μην κρυβόμαστε. Για τους ανθρώπους αυτούς στο Μέγαρο Μαξίμου μπορεί το διαδίκτυο να επινοήθηκε με απώτερο σκοπό να ρίξει τον Αλέξη Τσίπρα από την εξουσία….

 

Διαβάστε το διασκεδαστικό κείμενο που αναρτήθηκε στο left.gr, την ιστοσελίδα που θεωρείται εκφραστής των θέσεων της κυβέρνησης και του ΣΥΡΙΖΑ με τίτλο: «Η Google μπορεί να ρίξει τον Τσίπρα»:

Σε τεραστίων διαστάσεων πολιτικο-οικονομικό σκάνδαλο φαίνεται ότι είναι μπλεγμένη η Google στην Ελλάδα. Από τη φοροαποφυγή/φοροδιαφυγή μέχρι τη χειραγώγηση της κοινής γνώμης, τη διαμόρφωση κλίματος και την εφαρμογή μονοπωλιακών πρακτικών στον τομέα της ενημέρωσης, ο παγκόσμιος κολοσσός φέρεται να έχει συμμετάσχει σε παρασκηνιακές διαβουλεύσεις και παράτυπες συμφωνίες κυρίων παρεμβαίνοντας καταλυτικά στη λειτουργία μιας φαινομενικά αρρύθμιστης αγοράς.

Η δύναμη που αποκτούν τα sites που υπερπροβάλλονται από τη Google και η «ηχώ» των απόψεων που προωθούνται από τον αλγόριθμό της, χρησιμοποιούνται για την άσκηση πιέσεων στην κυβέρνηση, καθώς και για τη νομή της διαφημιστικής πίτας.

Αν και όλα αυτά δεν είναι εύκολα ορατά δια γυμνού οφθαλμού, τα συμπεράσματα προκύπτουν αβίαστα αν συνδεθούν γεγονότα και εξελίξεις.

Η παρέμβαση της Google μέσω των googlenews.gr, της μηχανής αναζήτησης αλλά και των διαφημίσεών της, στο πεδίο των ειδήσεων είναι καταλυτική για τη βιωσιμότητα πολλών επιχειρήσεων στα media, καθώς στην αγορά της ηλεκτρονικής ενημέρωσης οι επισκέπτες είναι αυτοί που διασφαλίζουν τη ροή εσόδων, τόσο από την ίδια τη Google όσο και από άλλες πηγές.

Σε πολιτικό επίπεδο η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί είναι ακόμα σοβαρότερη, καθώς υπερπροβάλλονται sites με ταυτόσημες -σχεδόν- προσεγγίσεις σε θέματα επικαιρότητας, ενώ αποκλείονται άλλα με διαφορετικές οπτικές γωνίες. Με τον τρόπο αυτό υπερπροβάλλεται μια πτυχή της είδησης, αγνοούνται τεχνηέντως οι υπόλοιπες και χειραγωγείται η κοινή γνώμη.

Παράλληλα η ανακατεύθυνση τεράστιων πληθυσμιακών ομάδων μέσα από τις δομές της google σε επιλεγμένα και περιορισμένα sites δημιουργεί πρόβλημα αθέμιτου ανταγωνισμού για τους υπόλοιπους παίχτες, οι οποίοι δεν προβάλλονται αντιστοίχως από τη Google, λόγω του…. αλγόριθμου.

Από τους νταβατζήδες στη Google

Το σκληρό πόκερ των κυβερνώντων με την “τέταρτη εξουσία” είναι γνωστό, με αποκορύφωμα τους “νταβατζήδες” του Κώστα Καραμανλή και το νόμο για το βασικό μέτοχο, με τον οποίο ο τότε πρωθυπουργός επιχείρησε να κόψει τον ομφάλιο λώρο που συνδέει ακόμα και σήμερα τους εθνικούς προμηθευτές και εργολάβους με τα media που ασκούν πίεση στην εκάστοτε κυβέρνηση.

Σε εκείνη την παρτίδα ο Κώστας Καραμανλής έχασε παταγωδώς, καθώς οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ είχαν βαριές αμαρτίες (βλ. σκάνδαλο Βατοπεδίου), με αποτέλεσμα να πληγεί η φήμη και η αξιοπιστία και να καταναλωθεί το πολιτικό κεφάλαιο του ίδιου του πρωθυπουργού πολύ γρήγορα.

Η Google σήμερα, ελέγχοντας πάνω από το 50% της αγοράς ιντερνετικών αναζητήσεων στην Ελλάδα και κατευθύνοντας παράλληλα και μέσα από τον ειδησεογραφικό της ιστότοπο http://www.googlenews.gr αναγνώστες σε συγκεκριμένες -κυρίως- ενημερωτικές ιστοσελίδες, αποτελεί τον αδιαμφισβήτητο ρυθμιστή και καταλύτη της online ενημέρωσης. Παράλληλα ελέγχει και τη ροή τεράστιων διαφημιστικών εσόδων μέσα από το δικό της δίκτυο διαφημίσεων, αποτελώντας ταυτόχρονα media shop και διατηρώντας έμμεσα εκδοτική δραστηριότητα

Επιλέγοντας μέσα από έναν αδιαφανή και άγνωστο αλγόριθμο τις ειδήσεις και τα sites που θα προβάλει μέσα από τη σελίδα googlenews.gr, την οποία επισκέπτονται εκατομμύρια χρήστες είτε μέσω κινητών συσκευών, είτε μέσω σταθερού υπολογιστή, ανακατευθύνει την κίνηση σε συγκεκριμένα sites.

Αθέμιτος ανταγωνισμός μέσω…. Google

Αν και τα τελευταία χρόνια η Google έχει βρεθεί στο στόχαστρο εποπτικών και φορολογικών αρχών σε ολόκληρο τον κόσμο και την Ευρώπη για σειρά θεμάτων, πληρώνοντας πρόστιμα δεκάδων δισεκατομμυρίων ευρώ για να κλείσει υποθέσεις, στην Ελλάδα όπου υπάρχει ένδεια εσόδων και επιβαρύνονται διαρκώς τα συνήθη υποζύγια και η εγχώρια επιχειρηματικότητα, οι αρχές δεν έχουν κινηθεί κατά του μεγαθηρίου.

Όπως είχε αποκαλύψει η εφημερίδα Τα Νέα, η Google φροντίζει το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων που εισπράττει από την Ελλάδα να μην τιμολογείται εδώ, αλλά να καταγράφεται ως άμεση εισροή σε χώρες με ευνοϊκά για αυτήν φορολογικά καθεστώτα.
Η διαδικασία χειραγώγησης της κοινής γνώμης

Μια συγκριτική καταγραφή των κυρίως προβαλλομένων ιστοσελίδων από τον συγκεκριμένο ισότοπο της Google αποκαλύπτει ότι τα βασικά θέματα της ημέρας αλλά και τα κύρια στις κατηγορίες επιλέγονται -σχεδόν πάντα- από έξι μεγάλους ειδησεογραφικούς ομίλους, οι κυριότεροι εκ των οποίων είναι:

Tanea.gr,

tovima.gr

in.gr

του Δημοσιογραφικού Οργανισμού Λαμπράκη, συμφερόντων του Σταύρου Ψυχάρη, ο γιος του οποίου διετέλεσε βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, επί πρωθυπουργίας Αντώνη Σαμαρά.

Παράλληλα στη Google υπερπροβάλλονται

Protothema.gr,

Συμφερόντων των Θέμου Αναστασιάδη

Kathimerini.gr

Skai.gr,

ιδιοκτησίας της οικογένειας Αλαφούζου

Capital.gr

Των Αττικών Εκδόσεων, συμφερόντων του ομίλου Μπερλουσκόνι και του Θεοχάρη Φιλιππόπουλου

ethnos.gr

imerisia.gr

Ιδιοκτησίας της Πήγασος Εκδοτικής, συμφερόντων της οικογένειας Μπόμπολα

news247.gr,

του εκδότη Γιάννη Μάρη, στο σχήμα του οποίου φημολογείται ότι συμμετέχει η οικογένεια Μπόμπολα
Το παρασκήνιο από το… 2012

Στα τέλη του 2012 και με αφορμή διώξεις κατά της Google στις ΗΠΑ και την ΕΕ για φοροαποφυγή και φοροδιαφυγή και ενώ ο ρυθμός ανάπτυξης του internet και της διαδικτυακής ενημέρωσης στην Ελλάδα κάλπαζε, Τα Νέα, συμφερόντων του Σταύρου Ψυχάρη (Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη) με πρωτοσέλιδο θέμα τους αποκαλύπτουν τις πρακτικές που ακολουθεί ο παγκόσμιος γίγαντας για να μην πληρώνει φόρους.

Μέχρι τα τέλη του 2012 το ενημερωτικό hyperportal της Google είχε πιο πλουραλιστικό χαρακτήρα, επιχειρώντας να αναδείξει όσο το δυνατόν περισσότερες πηγές. Εν συνεχεία και μετά το δημοσίευμα της εφημερίδας Τα Νέα, η πολιτική της Google άλλαξε σταδιακά.

Λίγους μήνες αργότερα, τον Οκτώβριο του 2013, ο εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρίας, Έρικ Σμίντ συναντάται, χωρίς ατζέντα, με τον τότε πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, στο Μέγαρο Μαξίμου.

Μετά τη συνάντηση η πολιτική της Google στο ειδησεογραφικό της portal οδηγεί στον αποκλεισμό ακόμα περισσότερων sites και στην ανακτεύθυνση ολοένα και περισσότερων επισκεπτών στα portals των μεγαλοεκδοτών της χώρας.
Η επίθεση Ψυχάρη στη google

Ακολουθεί το δημοσίευμα των Νέων στις 17 Δεκεμβρίου του 2012: Πώς η Google ξεγλιστρά από το ραντάρ της Εφορίας

«Ειδικοί από το Διεθνές Δίκτυο Φορολογικής Δικαιοσύνης επισημαίνουν στα «ΝΕΑ» ότι το μεγάλο ζήτημα με τις δραστηριότητες της Google δεν εντοπίζεται στα κεφάλαια που δηλώνονται στην Ελλάδα, αλλά σε αυτά που μεταφέρονται απευθείας στο εξωτερικό χωρίς ουσιαστικά να περνούν από τα ελληνικά φορολογικά ραντάρ – και ας προέρχονται από δραστηριότητα της εταιρείας στη χώρα μας. Στην πραγματικότητα, όταν ένας Ελληνας πελάτης, επιχείρηση ή ιδιώτης αγοράζει διαφήμιση από την Google, η χρέωση γίνεται από την Google Ireland Ltd, η οποία εδρεύει στην Ιρλανδία, όπου ο φορολογικός συντελεστής ανέρχεται στο 12,5% – δηλαδή σχεδόν στο μισό σε σχέση με την Ελλάδα την περίοδο 2009-2011. Μάλιστα, όταν Ελληνας ιδιώτης αγοράζει τη διαφήμιση μέσω της ειδικής υπηρεσίας AdWords, αυτομάτως βγαίνει το μήνυμα ότι το ποσό που θα πληρώσει θα προσαυξηθεί με βάση τον τρέχοντα ΦΠΑ της Ιρλανδίας. Με αυτό τον τρόπο, η Google Ireland Ltd δραστηριοποιείται ουσιαστικά στη χώρα μας στον τομέα πωλήσεων διαφημιστικού χώρου χρησιμοποιώντας ανθρώπινο δυναμικό και εξοπλισμό από την Google Ελλάδας, χωρίς όμως να πληρώνει φόρους για τα συγκεκριμένα έσοδα. Η εμπλοκή της Google Ελλάδας στις δραστηριότητες της Google Ireland φαίνεται από τα μηνύματα που αφορούν όρους και προϋποθέσεις προσφορών για την καταχώρηση διαφημίσεων σε υποψήφιους Ελληνες πελάτες. Για παράδειγμα, σε μήνυμα που εστάλη στις 14 Δεκεμβρίου για προσφορά της Google, κατά την οποία οι νέοι διαφημιζόμενοι στην Ελλάδα  έχουν τη δυνατότητα να δώσουν 25 ευρώ και να αγοράσουν διαφημιστικές υπηρεσίες αξίας 100 ευρώ μέσω κουπονιού,  ο υποψήφιος πελάτης παραπέμπεται για τους πλήρεις όρους και τις προϋποθέσεις σε διεύθυνση στον ελληνικό ιστότοπο Google.gr, στη διεύθυνση http://www.google.gr/intl/el/adwords/coupons/terms.html.

Ηταν αρχές Νοεμβρίου όταν οι φορολογικές Αρχές στη Γαλλία απέστειλαν στα κεντρικά της Google επιστολή ζητώντας την καταβολή συμπληρωματικού φόρου 1 δισ. ευρώ για τη δραστηριότητα της εταιρείας στη χώρα τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του γαλλικού Τύπου, η Google France Sarl. πληρώνει σε φόρους περίπου 5 εκατ. ευρώ κατά μέσο όρο τον χρόνο, ενώ θα μπορούσε να καταβάλει έως και 500 εκατ. όπως αναφέρεται σε έκθεση της Γερουσίας. Κατ’ αντιστοιχία, εφαρμόζοντας μια μη επιστημονική, απλοϊκή προσέγγιση, στην Ελλάδα τα 100.000 ευρώ που καταβάλλει η τοπική Google σε φόρους θα μπορούσαν να έφταναν έως και τα 10 εκατ. ευρώ, ενώ οι απαιτήσεις για συμπληρωματικό φόρο την τελευταία τριετία θα προσέγγιζαν τα 15 εκατ. ευρώ.

«Ο λογικός τρόπος φορολόγησης των σύγχρονων πολυεθνικών εταιρειών είναι ανάλογα με το πού βρίσκεται η πραγματική οικονομική τους δραστηριότητα», επισημαίνει ο Σολ Πιτσιότο, επίτιμος καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Λάνκαστερ και σύμβουλος του Διεθνούς Δικτύου Φορολογικής Δικαιοσύνης. Οπως αναφέρει, οι πολυεθνικές επιχειρήσεις είναι μεγαλύτερες από ό,τι το άθροισμα των θυγατρικών και των παραρτημάτων τους και ως εκ τούτου τα κέρδη τους θα πρέπει σε παγκόσμιο επίπεδο να αξιολογηθούν χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι «μεταβιβάσεις κεφαλαίων σε τεχνητές οντότητες που επινόησαν αυτοί που κάνουν τον φορολογικό σχεδιασμό των πολυεθνικών».»